Czy zaburzenia neurologiczne uniemożliwiają sprawną naukę?

Nie da się ukryć, że jakość zdobywania wiedzy przez osoby obarczone zaburzeniami na tle neurologicznym może być znacznie niższa. Wpływ na to ma przede wszystkim brak koncentracji uwagi, która jest cechą charakterystyczną większości z nich.

Widać to przede wszystkim doskonale u dzieci w wieku szkolnym. Te, które zostały posłane do tradycyjnej placówki szkolnej nie zawsze sobie w niej radę. Skutkuje to miernymi ocenami i brakiem kontaktów społecznych z rówieśnikami. Dużo lepszym rozwiązaniem jest szkoła specjalna, na przykład szkoła integracyjna w Warszawie, w której zatrudniona jest specjalnie wyszkolona kadra pedagogiczna. W jednej klasie jest co najmniej dwóch nauczycieli, dzięki czemu zaburzenia neurologiczne mogą być nie tylko niwelowane, ale również nauka przebiega na poziomie indywidualnie dobranym do możliwości każdego z uczniów.

Zabawki sensoryczne

Warto dodać, że w placówkach tego rodzaju realizowany jest dokładnie ten sam program kształcenia, co w szkołach tradycyjnych natomiast realizuje się go odpowiednio do rozwoju każdego dziecka. Pamiętajmy, że zaburzenia neurologiczne w większości przypadków daje się usuwać całkowicie, panować nad nimi bądź chociaż minimalizować do tego stopnia, by uczeń był zdolny do przyswajania wiedzy na jak najlepszym poziomie. To również doskonałe przygotowanie do samodzielnego życia i odpowiedniego przygotowania do funkcjonowania w społeczeństwie.

Interesuje Cię terapia SI i akcesoria sensoryczne? Czytaj więcej tu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *